Ahdistaa, puristaa ja kuristaa. Vaikka aivoinfarktin sai mies. Miksi?

Tähän asti on suurennuslasin alla ollut mieheni ja minua on tutkailtu lähinnä uupumisen merkkien löytämiseksi. Mutta ...

nyt on kaikki kääntymässä siihen, ettei meillä ole enää yksityisyyttä. Se alkoi tuolla kotikäynnillä, jolla katsottiin pyytämiäni korjauskohteita ennen miehen kotiutumista. Nyt seuraavaksi katsastetaan työttömyyskortistosta kaikenmaailman ihmiset, joita voi kuvitella kotiinsa avutonta miestä hoitamaan.

Minne olen kadottanut yksityisyyteni? Missä alkaa minun kotini? Melkein kuka tahansa viranomainen tulla tallustaa tupaani ja sanoo, ettei vessanlattian korjauksella selvitä, vaan koko huussi on laitettava maantasolle.

Ja millä tavalla valitsen henkilökohtaisen avustajan miehelleni? Vaitiolovelvollisuuden noudattaminen 110%:sti. Eläinrakas-ei allergikko. Töihintuloesteet johtuvat vain avustajan omasta sairaudesta, ei hänen viiden alle  9-vuotiaan lapsensa. Voiko tuollaista oliota olla? Ja onko kyseessä oikeasti ihminen, humanoidi vai robotti? Minä olen kuitenkin rouva Ärjylä: PÄIVÄÄ JA ASENTOOOOOOO!