Hesarin juttu Vantaalla pahoinpitelyn uhriksi joutunut mies oli intervallipaikalla hoivakodissa. Toinen potilas tai kaiketi asiakas hyökkäsi kimppuun. "Toiminnanjohtaja myöntää, että kaupungin kustannusten säästämiselläkin on hintansa. "Läänin tavoite on, ettei lyhytaikaishoito saa olla liian mukavaa, jotta asukas haluaa palata kotiin", Tiainen kertoo"

Minä onneton olen ajatellut, etenkin intervallilaisia olisi saatava viihtymään lomapaikassaan, sillä heitä usein hoitaa se omaishoitaja, joka tarvitsee lomaa. No, sitten kun hoidettava ei viihdy, onkin tosi tappelua, kun lomapaikalle meno on yhtä taistelua, kun siellä ei viihdytä.

Minä en usko, että yleensäkään kotia voittaa mikään laitos, vaikka olisi omat huoneet ja huonepalvelu. Vai olenko minä vain naivi? Joka tapauksessa minun henkilökohtaiset tavoitteeni ovat lääninhallituksen tavoitteita korkeammalla - ja tulevat pysymään. Taitaa olla lääninhallituksen etu, jos laitospaikat vapautuisi muuhun kuin lomailuun ja löhöilyyn.