No, ainakin hiljaiset maan perii. Jos maan periminen on jotain hienoa sitten. Nykyaikana. Ainakaan mistään takametsistä. Siis jollei peri isompaa takametsää.

Olen sitten alkanut laskea työvuoroja lomaan. Olen kypsä lomalle. Luovuttaja luuseri. Totaalisen loppuunajettu. Kiitos elokuu kun armahdat minut.

Ja yritin tuossa kulhon kanssa kerätä talvenvarastoja. Vattuja. Ei ne ole vieläkään kypsiä. Ei ole kuin mustat viinimarjat. Vaatisi ihan tuolin, että siellä kyykkisi ja kynsikkäät. Kymmenen minuuttia vattupensaassa kohmetti sormet. Hei, ei tarvitse liioitella. En minä hellettä halunnut, mutten tällaista koleuttakaan - ainakaan päivisin.

Viime yönä en osannut nukkua. Syy on aika romanttinen. Ihmettelin, kun ei tarvinnut kuunnella joko mies on patjoineen tipahtamassa sängystä. Sitten piti miettiä, että mitä kaikkea olisi pitänyt tajuta korjata koirien ulottumattomiin, kun ei ole avustajakaan komentamassa ja järjestämässä virikkeitä koirille. Että kuten joku lukijoista viisaasti epäili, jo kolmen viikon jälkeen, minun on mietittävä, miten tulin toimeen ennen avustajaa.

Röyh. Söin kauhean annoksen kaalilaatikkoa. Perso kaalille. Kohta kärsinkin hapenpuutteesta, sillä suolistokaasut ovat aivan ennenkokemattomat kaaliannoksen jälkeen. Ainakin jos kaalia ei ole tullut syötyä vähään aikaan. Ja ei ole tullut, sillä kaupan kaalit ovat olleet ulkolaisia ja sen lisäksi kokonaisia ja tarkoitettu vissiin kuusihenkiselle perheelle ja kun minä onneton olen ainoa joka sitä syö.

Siis kaneille ei saa antaa kaalia juuri ollenkaan, koska ne ei osaa piereksiä. Tunnenkin itseni vallan kehittyneeksi tuon jalon taidon omaamisesta. Ja melkein aina olen hallinnutkin ajan ja paikan, jossa päästellä jalokaasut suolistosta.

Kotiin ajaessamme, mietin, että milloin allekirjoittanut ottaisi kunnon tömäykset. Alkoholia siis. Ei ota tällä viikolla. Jos minä olenkin vapailla, tyttö on järjestänyt aikaisia herätyksiä ja vaikka ajaisikin autolla työpaikalle, minun haistessa kaamealla kankkuselle, minun pitäisi kävellä takaisin kotiin vapaita ja kankkusta viettämään. Joten noup.

Ei tömäystä vaan katkeamaton sarja hömpsyjä. Niin sitä on tehtävä. Ja nyt saunan lämmitykseen.