Viis lomasta. En ymmärrä vieläkään tuota avustajaa. Pyysin vastaamaan viesteihin, että tiedän hänen ne lukeneen. Ei mitään. Toivottavasti tekee nyt johtopäätöksiä siellä omassa liemessään. Sen sijaan, että nauttisi vapaasta tuskailee kotonaan. Tai mistä minä tiedän, onko toimintakeskuksessa. Sitten kyllä sanon, että on kyseenalaista kannattaako meidän jatkaa, jos avustaja ei tottele minua.

Pitäisi siivota taloa. Aina. Tytön entinen huone on varsinainen ilotalo hiirille. Tyttären mielestä siellä ei pitäisi olla mitään syötävää. Minä löysin eilen Elovena välipalakeksi laatikon hiiren mentävine aukkoinee (ei muuten ole myynnissä tätä mallia, reiällistä siis), lutkutettuja eukalyptuspastilleja siellä täällä kirjojen välissä ja koskematon turkinpippuripussi.

Kun tytär palasi töistä kerroin löydöistäni. Ihmetteli. Ja minä sanoin, että ehkä on nyt viisasta vihdoin siivota sen huone, ettei mun tarvitse kasvatella hiiripopulaa täällä pitempään. Ja sitä paitsi keittiössä oleva puputin pitää siirtää takaisin ko. huoneeseen, sillä se häkki on puuhellan päällä. Ja täällä alkaa olla ajoittain melko koleaa, joten hellassa pitää ruveta polttamaan puita. Ja kani on surkea pikku rääpäle, joten siitä ei oikein iloa ole kuin elävänä.

Lähden tästä tiskailemaan taas yhden altaanmitallisen verran. Ehkä joskus kaikki tiski loppuu maailmasta. Vuokramökillä oli tiskikone....