1942491.jpg
Olo on kuin toipilaalla. Olen viisastunut kokemuksistani tällä viikolla.

Havainto no 1. Haen avustajaa itselleni.

Myönnetty miehelle käytetään minun hyväkseni. Minun on tultava hänen kanssaan toimeen. Vuorovaikutuksen oltava avointa ja suoraa. Huumoria olla pitää, ettei kalat kuolisi lähivesissä.

Havainto no 2. Minun elämässäni pitää nähtävästi olla riittävästi haastetta.

Yhdestä kun selviää, toista aloitellaan. Tällä hetkellä en tiedä mikä se on, mutta voi liittyä veteen. Vedenpaineet vaihtelevat niin paljon ja toisaalta jätevesisuunnitelma on tekemättä.

Havainto no 3. Maailmanmurheiden kantaminen ei ole minun juttu.

Taas minä murehdin Saaren vanhempia ja omaisia. Kuinka yksin he joutuvat suremaan menetystä ristiriitaisin tuntein. Uhrien omaiset saavat koko kansan tuen, Saaren omaiset kenties tappouhkauksia, mutta joutuvat sosiaaliseen tyhjiöön vangiksi.

Havainto no 4. Olen toteuttanut ja toteuttamassa pitkäaikaisia haaveita.

Olen hankkinut sen rottikikalustesarjan. Ja pihakeinun. Tili on hieman tyhjänoloinen, mutta olen hamstrannut ruokaa alekorista pakkaseen... joten seuraava tilipäivää voidaan vaikka vähän siirtää. Ja kissakuume sen kuin kasvoi, kun olimme hoitamassa kaverin kissaa. Karvinen tästä talosta puuttuukin.

Havainto no 5. Kun kaikki inhimillinen on tehty, on turha tuntea syyllisyyttä.

jos minä yritän parhaani kaiken pyörimiseksi ja se ei kuitenkaan riitä, voin alkaa nauttimaan siitä mitä on jäljellä, enkä tuntea syyllisyyttä, kun tuotakaan en saa kuntoon enkä jaksa kuntouttaa. Voin nauttia uudesta, aurinkoisesta aamupäivästä, ilmeisen sateisen yön jälkeen. Kirjan lukemisesta aamukahvia siemaillen sängyssä tytön lähtiessä aamuvuoroon. Elämä on kaikkiaan kiva asia. Lupauksia taas uusista iloista. Pthyi ja murheista. Mutta iloita pitää vaikka sydän märkänis.

* * *

Ei siis ole mennyt tämäkään selkäkivun takia viettämä makoilu hukkaan. Tietenkin laiskassa ihmisessä se pakko levätä herättää ennennäkemättömiä työhaluja. Nyt voisin, mutten uskalla. Juu, juu. Niin aina. Niin aina. Jos selkä ei olisi kipeä, olisin jo keksinyt jonkin muun syyn olla tekemättä mitään. Mutta nuo heinäseipäät olisi kyllä otettava pellolta talvivarastoon....