Hienoa hei. Minulla on kaksi avustajakandidaattia, joista valita. Mies ja nainen. Olen tämän päiväisen tapaamisen jälkeen päätymässä tähän mieheen. Sehän oli ideani silloin vuosi sitten, että miehelle miespuolinen avustaja.

Nyt olen vain siinä tilassa, ettei kumpikaan halua aloittaa tämän vuoden puolella. Ja en tiedä, onko nykyinen avustaja milloin lähdössä pois. Emme ole nähneet sitten neljä viikkoa sitten. Sen sopparin  ja osastoviikkojen sekä tämän vuosilomani ansiosta. Että joudunkohan laittamaan hänet pois, kun itse pyysi uutta etsimään... hieman vaatii säätöä tämä juttu.

No, ehkä sekin asia kuuluu näihin tapana järjestyä-asioihin. Hoppas det.

Linnanjuhlat on hauska ohjelma. Eikös ne sinne mene haukuttavaksi? Minä luulin niin. Odotan jonkun hienon daamin 'katoavan kuvista' tyylillä - ihan vain alasvajoten korkkareissa. Ja naureskella kaltaisilleni eläinporteista sivuttain kulkevien pukeutumiselle. Haa, nuoruus ja etenkin solakkuus.

Huomenna kohtaa meikäläisellä taas arkitodellisuus. Yövuorot alkavat. Pitäisi tänään vähän treenata. Yrittää valvoa, että jaksaisi sitten aamulla nukkua pitempään. Tänäänkin luulin nukkuneeni. No, puoli kahdeksaan. Parempi sekin kuin se ainainen kello kuusi. Olen sentään lomalla.