Siitä, johon minä tai perheeni ei näytä nauttivan. Prkl! On se kumma, että vaikka kuinka oltaisiin ns. samaa taloa, ei tarvitse tulla puhumaan mieheni asioista työkavereiden, asukkaiden ja heidän omaisten aikana. Se vaan ei käy.

Hain taannoin mieheni päivää aikaisemmin. Säästääkseni itseäni seuraavan päivän pakolliselta ajolta ja siksi, että se pirun tk on täynnä sairaita ja etenkin mahatautisia. Joten ilmoitin siitä yökkökollegalle, joka hoiti asian mallikaasti merkaten hakupäiväksi haluamani päivän.

Vaan kun menin sitten ukkoani sieltä hakemaan hoitajat parveilemaan kalenterin ympärille, etteihän minun pitänyt tulla tänään.... vai pitikö? Ei. Täällä on kyllä merkintä, mutta nuoli lisätty huomiselle. Varsinaisia neropatteja kaikki.

Ja siinä samassa yhteydessä ilmoitin, että seuraavan kerran sitten 25. eli listan viimeinen ilta, kun tulen yöksi. Ilmoitin sen sairaanhoitajalle, joka ei ilmeisesti pistänyt sitä sitten ylös.

Koska miehelleni ei meinannut löytyä sänkyä sieltä. Nukkukoon vuoron perään. Mutta kun eivät olleet varautuneet, ei sitten ollut papereita ja sh-yökkö kyselemään perustietoja apuyökön läsnäollessa. Kiehuin vihasta. Olin niin sanomattoman pettynyt, että asia tultaisiin taas kääntämään minun syyksi. Ja nyt vielä yksityisyydensuojasta ei ole tietoakaan.

Pakko tässä on kai sitten muuttua ymmärtävästä paskapääksi ja tehdä valitus toiminnasta, jota jatkuvasti rikotaan. Se tietää sitä, etten myöskään minä saa enää armoa silmissä, kun teen kuukausi ja pvm virheitä. Että sillä tavalla.