Sain koiriemme rotuyhdistyksestä(?) laskun. Siinä ei sitten ollut kuin kolmikirjaiminen yhdistelmä PLS-varsinainen jäsen, Toholammen osoite. Ja tilinumero.

Apua PLO:n Suomen osasto minua lähestyy. Pääsen terroristiksi, varsinaiseksi jäseneksi.

Totta Mooses epäilin tuosta, että voisi olla koirajuttuja, mutta päätin kuitenkin tarkistaa ko. kotisivuilta tilinumeron... Y-tunnuksella en löytänyt ihan heti muuta kuin laskutoimituksen 123456-4 Kuukkelista. Joten tilinumero täsmäsi ja minä laittamaan ko. yhdistykselle sähköpostia.

Ilmoitus hämäävästä laskusta. Vastaus tuli eilen illalla, mutta minulla oli kone kiinni, sillä jatkuva lumentulo katkoi sähköjä koko illan.

"Hei,

 
Laskussa ylälaidassa on seuran logo ja lukee Pxxxxxxx Lxxxxkoiran Seura. Uudessa jäsenrekisterissä, laskupohjaan ei mahdu Pxxxxxn Lxxkoiran Seura - varsinainen jäsen kokonaisuudessaan. Jotenkin piti lyhentää ja tämä keino oli ainoa järkevä vaihtoehto.
 
Terveisin,"

Ei muuten ollut logoa eikä lue mitään. Ja tunsinko itseni idiootiksi. Katsoin, ettei laskuun ollut yön aikana tullut logoa. Ei ollut. Ei ko. pitkää nimeäkään. Eli se siitä. Laitoin kipakan viestin takaisin ja liitteeksi skannaamani laskun. 

Mitä teki jäsensihteeri (sosiaalitoimen ihmisiä työkseen?) ?

Hei,
 
laitan liitteeksi millainen lasku meiltä on lähtenyt Itellaan. Voi olla, että siellä on heidän ohjelmansa muokannut meidän laskupohjaa ja sillehän me emme voi mitään.  

Haluaisitko reklaamaatioilmoitukseesi tällaisen vastauksen. Ihan kuin en olisi jo selvittänyt asiaa. Että haluan vain originellin laskun, jonka minun olisi kuulunut saada.... täh?

"Mitä minä sillä teidän versiolla enää teen. Tein reklamaation teille tiedoksi. Ilmeisesti syy onkin minussa, kun en ollut hiljaa. Kyllä laskuttajan velvollisuuksiin kuuluu ilmoittaa selkeästi laskuttajan tiedot. Kannattaa selvittää tämä asia. Minua se ei enä kiinnosta, vaan olen tehnyt reklamaation, sillä ihan selvä virhehän tässä on. Se on teidän asianne, miten jatkossa asiaan reagoitte. Tiedoksi on saatettu, ettekä voi syyttää että turhasta valitan. Jos logot yms. on tippunut laskupohjasta, ei niitä nyt reklamoijalle jälkikäteen lähetellä... ei ainakaan yritysmaailmassa. "

Älkää siis ihmiset vaivautuko ilmoittamaan laskuissa olevista puutteista. Maksakaa vain kiltisti, kunhan olette ensin nähneet vaivaa ja miettineet mistä tarkastaa kenelle rahanne laitatte.

Olisi niin kiva, jos ihmiset osaisivat vastata huomautuksiinkin ilman vastaiskumentaliteettia. Jestas. MInä olisin keksinyt monta tapaa pahoitella tapahtunutta jne. Nythän vikaa tarjottiin minun päähäni. Eli me on kyllä tehty kaikki oikein, kumma jos ei miellytä. Oho, Itellan vika, me ei voida kyllä mitään. Tässä sulle akka uusi lasku... maksa sekin.... prkl

Voi, tekisi mieli lähettää sille naiselle vinkki asiakaspalvelukurssista. Vaikka vain harrastuksesta tässä on kyse.... ja vapaaehtoistyötä tekeekin. Juu, ei kaikki ole asiakaspalvelijoita.