Miten kauan tunsitte toisenne ennen kuin aloititte seurustelun?

Kaksi kuukautta.

Kuka pyysi ketä ulos?


Tavattiin siten, että olimme samassa harjoittelupaikassa ja jouduin kahden pojan kanssa samaan rivitaloasuntoon majoittumaan. Eli ei tuohon kysymykseen oikein osaa vastata, kun heti asuttiin samassa kämpässä ja olimme tavallaan ystäviä heti alusta. Tai tuttuja.


En kylläkään kehdannut kellekään sanoa majoituksestani. Onneksi tulin yksin bussilla. Eikä kukaan ollut saattamassa.


Oma ajatusmaailmani oli jo muuttunut maatilateknisessä koulussa, jossa olin poikavaltaisessa luokassa ja meitä tyttöjä oli vain kolme. Siinä äkkiä joutuu sopeutumaan poikien kanssa olemiseen, vaikka tyttöluostarissa kämppä olikin. Joten ajattelin, että kyllä kai tämä tästä.


 

Kuinka vanhoja olette?

 

48 ja 44


Onko teillä yhteisiä lapsia?

Tytär ja poika

Entä lemmikkejä?

Kaksi koiraa, kolme kania ja kaksi kissaa. (jestas, kaikki alkaa k-kirjaimella...)

Mikä tilanne on teille vaikein pariskuntana?

 

Miehen vammautuminen tietty.


Kävittekö samaa koulua?


Ei.

 

Oletteko kotoisin samasta kylästä?


Eri läänistäkin.

 

Kumpi on älykkäämpi?

Minä yritän olla tällä hetkellä.

Kumman sisaruksia näette enemmän?

Ei juuri kummankaa. Tai mies voi nähdä, mutta minä välttelen hänen sisaruksiaan. Ja omaa siskoani en näe, kun en ole käynyt sitten pari vuoteen lapsuudenkodissani.

Kumpi on herkempi?


En osaa sanoa.

 

Missä käytte yhdessä eniten syömässä ulkona?


Jossain kebab-paikassa. Kebabia voin syödä ja muutkin tykkää.

 

Mikä on kauimmaisin paikka, jonne olette yhdessä matkustaneet?

 

Stockholm


Kummalla on hullummat eksät?


Mulla ei ole exiä... joten....


Kummalla on pahempi temperamentti?


Ihan taatusti minulla.

 

Kumpi laittaa ruoan?

Ennen vammautumista mies, nyt lankeaa sekin paska minulle.

Kumpi on sosiaalisempi?

 

Tällä hetkellä minä.


Kumpi on siisteysintoilija?

Ei kumpikaan

Kumpi on itsepäisempi?

 

No, ihan varmasti tällä hetkellä ei kumpikaan ja minä jos vähäinenkin riittää itsenäisyydeksi.


Kumpi vie suuremman osan sängystä?


Kumpikin tarvii tilaa.


Kumpi herää aikaisemmin?

Minä herään. Mies voi herätäkin, muttei pärjää yksin valveilla, joten se siitä itsenäisyydestä.

Missä ensimmäiset treffinne olivat?

Vaikea on treffejä erottaa ihan kaverijutuista, kun asuttiin jo yhdessä.

Kummalla on suurempi perhe?

Miehellä on kaksi sisarusta, minulla vain yksi.

Saatko usein kukkia?

 

En oikeastaan koskaan. Anoppi niitä kanteli ja edesmennyt miehen täti. Se on nyt omatoimisuuden varassa siis.


Kumpi on mustasukkaisempi?


Tuskin kumpikaan. Mies kärsi mustasukkaisesta ex:stä ja teki selväksi, ettei sellaista sitten siedä. Eikä itsekään tietenkään voinut olla. Vammautuminen on voinut muuttaa asiaa hänen kannaltaan, mutten minä ainakaan huomaa mitään.


Kuinka kauan kesti, ennen kuin suhteesta tuli vakava?

Kaksi kuukautta asuttiin yhdessä ja työskenneltiin samoissa hommissa, kun lähdettiin yhteistä tuttua katsomaan Kuusamon osuusmeijeriin lomareissulla. Kuusamossa huomattiin, että tykätään toisistamme enemmän kuin normikavereista.

Kumpi syö enemmän?

Minä.

Kumpi pesee pyykit?

 

Minä.


Kumpi on parempi tietokoneiden kanssa?

Minä.

Kuka ajaa autoa, kun olette yhdessä?

Minä. Ajolupa meni vammautumisen jälkeen.