Eilen illalla juhlittiin. Tytön neljän kuukauden määräyskirjaa ja minun puolikastani, joka siis on vain kolmelle kuukaudelle puolikas... mutta parempi kuin työttömyys, joka olisi vienyt kenties lomat ja toisaalta parempi, että pysyy kuvioissa mukana ja on edes joskus tekevinään töitä.

Juhlittiin Lambruscolla ja kaksi pientäkin lasillista antaa kivan kankkusen meikäläiselle. Ei sovi viinit ei.

Mutta hauskaa oli. Pelattiin miehen ja tyttären kanssa Afrikan tähteä keittiössä. Ruokin koirat ja laitoin ulos ja kissat pääsivät jaloittelemaan. Hauskinta on, että toinen kissoista tunki miehen tuolille ja siitä pöydälle. Meillä ei oikein kissoja pöydälle, mutta hankalaa on olla vahtimassa.

Ja nyt tietysti oltiinkin, mutta kissa tunki väkisin kohta minun sylistä pöydälle ja keskelle Afrikkaa ja kävi maate, kun pöytälamppukin oli kohdistettu pelin ylle ja ihmiset niin kivasti siinä ympärillä. Hekotukseksihän se meni. Kissa luulee kai nyt, että voi tulla siihen koska vain pääsee....

@ @ @

Tämä päivä alkoi siis kankkusella, pienellä tosin, ilman lääkkeitä ohi menevällä. Ja ilma on kuin leprapotilas. Kauheita räntälämpäreitä lentelee välillä vaakatasossa... EVVK. Olisin voinut ottaa sakkorinkiä tässä jollain kuntoiluvälineellä, mutta kun ne ei siis toimi kuin teoriassa, mielikuvissa.

@ @ @

Tajusin aamukahvia juodessani, että minulle tuli ilmeisesti geriatritapaaminen heti lomalta ja vapailta palattuani. Eli minun on valmisteltava vapaillani tapaamista varten muutama asukas, jonka lääkitystä ja muuta sitten arvioidaan kohdilleen. Työ liittyy muistihäiriöisiin, joten kiinnostaa toki minua, mutta miten ihmeessä minä pääsen asukkaiden papereihin käsiksi jos olen ekaa päivää töissä tiukassa aamuvuorossa, kun iltapäivällä tulee lääkärikonferenssi...?!

@ @ @

Karvanlähtöä on ollut ilmassa tai siis joka paikassa jo pari viikkoa. Ja kun näitä eläimiä on täällä viisi, joista vain vaarallisin: kääpiökani, on häkissä.... on kaikki elämä turkisreunustein somistettu. Aivan kaikki. Ruoasta lähtien. Pitäisi varmaan yrittää edes vinguttaa imuria....