Voi perustakaa äkkiä jokin yhteisö!

Kävin jo perustamassa profiilinkin. Itse yhteisöideaa ei sitten ollutkaan. Ajatuskaan ei näin aamulla oikein kulje ja tuskin osaisin muulloinkaan mitään repäisevää kehitellä.

Olen monesti ajatellut, että olisi hyvä, jos blogeja voisi etsiä erilaisin perustein. Ikää, sukupuolta, harrastuksia, arvoja luettelemalla seuloisi samanhenkistä väkeä. Nyt joutuu huomaamaan usein, että törmää joihinkin etenkin nuorten pitämiin blogeihin, joiden maailma lentää kovaa ja korkealta takuu varmasti yli. Poikkeuksiakin on. Wirylein blogissa käyn säännöllisesti.

Samalla tavalla voisi laittaa hakuun blogeja perustamisajankohdan mukaan. Ja aktiivisuuden mukaan ja rajata pois käytöstä jo jääneitä.

Minulle vain ei riitä luettavaa. Näin on näreet ystävät.

En liiku keskustelufoorumeilla. Yhdeltä lensin ulos, kun puolustin luuseriakkoja, jotka vievät miehensä laitokseen hoitoon. Ylläpito oli tämän miespuolisen karvahatunkannattimen puolella ja jakeli minulle varoituksia, kun annatin sanan sanasta ja kaksi parhaasta.

Muutenkin olen törmännyt ihmisten huonoon käytökseen (sitähän minä tein siellä foorumilla, kun lensin leppäkeihäänä blogia kirjoittamaan.... tosin maksoin vain tälle yhdelle potut pottuina) kun saavat kirjoittaa anonyymisti. Tuntuu lähinnä siltä, että netti tarjoaa pimeille voimille temmellyskentän. Jos saa tukeakin, saa kuulla olevansa idiootti ja pilkankohteeksi joutuu nopeammin kuin kerkiää vastauksensa lähettämään julkaistavaksi.

Hyviä esimerkkejä huonosta nettietiketin noudattamisesta saa nettilehtien juttujen kommentoinneista. Ne saavat minut aina pahalle tuulelle. Ensin joku ruotii uutista ja sitten yhtäkkiä joku ruotii ruotijaa ja alkaa kunnon taistelu sanallisin keinoin. En ymmärrä mitä ihmeen tyydytystä tuollainen voi antaa.

Mutta äkkiä nyt joku ideoimaan Nurkka.fi:hin yhteisöjä, ettei minun tarvitse tutustua mitä tarkoittaa my scene tai hankkia whippetiä.