Olo on kuin olisin jyrän alle jäänyt. Lienee osittain hiipivää ahdistusta siitä, että omaishoito alkaa ja joutuu kiilottamaan kärsimyksen kruunuaan. Ja toisaalta allergisesta reaktiosta, joka puolestaan ei voi johtua ulkoilusta tai pihatöiden tekemisestä, vaan sisälle kantautuvasta siitepölystä.

Ovi narisee kuin heiluisi tuulessa. Ulkona tuulee kyllä, mutta laitoin satavarmasti eilen oven ramppiin, joten ehkä narina tulee päästäni.

Tekisi mieli mennä nukkumaan. Tiskitkin on loppusuoralla tai allas on tyhjä, mutta ajattelin, etten laske vesiä pois vaan pudotan tulevat astiat sinne lillumaan valmiiksi.

Tänä päivänä on nihkeä alku, mutta ehkä lopussa kiitos seisoo. Tosin sain tehtyä plussakorttihakemuksenkin, joka oli pari vuotta miehellä työnä ja nyt minulla toiset kaksi. Meillä on sellaiset kortit, mutta vain miehellä ja minulla. Ja pääkortti on miehellä... prkl. Ja niinpä katsoin aiheelliseksi muuttaa pääkortin sille jolla vielä pää pelaa.

Meillä kun minä olen ollut aina ja alati se, joka niska limassa hoitaa ruokaostokset. Joten minun rahoillani, minun plussat. Samalla kertaa laitoin plussat menemään suoraan tilille. Sillä vitskoja on lompakosta löytynyt monta kertaa. Ja parempi ja helpompi kun menevät sitten suoraan tilille.

Yksi yllyke on tyttären ostoskäyttäytyminen. Maksaisi ostoksensa itse, mutta kun ei ole plussakorttia. Joten jää jonnekin hamaan tulevaisuuteen, kun me taas kuittipinoja vertaillaan että tämän olet velkaa mulle jne. Joten vähenisi sekin homma. Poika maksaa aina tunnollisesti ostoksensa heti, ennen kuin unohtaa. Tyttökin maksaa, muttei vaivaa asialla itseään ja aloite on aina lähdettävä minulta. Plääh.

Eilen riehuin sitten ruusukorttia ja ruusua ja kävin tilaamassa itselleni punaiset turvonneet silmät torstaiksi. Siis nypitän kulmani ja värjään sekä ripset että kulmat. En ole koskaan (tässä kyllä on hieman epävarmuutta) värjännyt ripsiäni koska pelkään että saan allergisen reaktion tai jotain. Mutta saattaa olla että nuoruudessani senkin olen tehnyt tai sitten en. Ehkei ollut viisasta värjätä nyt kun koivu kukkii tuomen kanssa, mutta en halua jättää sitä enää roikkumaan.

Ääh, menen turvalleni tuonne sänkyyn, kunhan tuo ITunesin päivitys on ohi. Siitä on enää 16% jäljellä, joten tiedä mitä täällä tapahtuu sen jälkeen ja minkälaisen rääkäisyn päivittämisen suoritus aiheuttaa.