Vaikka miten pyörittelisi, ei tule tästä sen selvempää kuin pässinliha. Kiva vuosiloma muutenkin. Joka hemmetin päivä on hoidettava miehen asioita. Ei sillä väliä, että ko. henkilö on osastolla hoidettavana. Lomaa ei tästä minua kohdanneesta kutsumuksesta suoda.

Pitäisi kai aina lähteä pihaa kauemmas lomalle.

Kävin taas metsästämässä selvempää elämää. Nyt ne asiat vasta kieppuvat päässä kuin pyykkikoneen rummussa. Tauko pyörimisessä antaa vain hetkellisen hallinnan tunteen. Nyt näyttää että on koneessa punaisia ja valkoisia vaatteita kirjavien kanssa. Hemmetti. Pitää sotkea elämänitilaisuudetkin tähän likapyykkiin.

En nauttinut lenkillä ehtoollista eli puolukoita. Kuutti kyllä muisti puolukat ja kävi nuolaisemassa niitä. Muisti, ettei ne nyt niin hyviä ole kuin mustikat.

Naapurinmies pysäytti autonsa. Sanoi, ettei nyt lähdetä kuin hollituvasta. Minä olisin halunnut lähteä, sillä vaikka ihan sujuvasti metsästän verbaalisesti jäniksiä ja kerroin mehtälinnun lähteneen metsänlaidasta jne. Emme ole samalla aaltopituudella. Minä en nyt tosin tässä ole edes aina millään aallolla vaan retkuan useimmiten siellä likapyykkiosastolla kokoamassa uusia koneellisia.

Tuntui kummalta kun naapuri kertoi takavuosien tuttavastamme nuoresta miehestä, että oli käymässä pienen lapsensa kanssa. Minä siihen, että ai XX :llä perhe. Vaan juttuni oikaistiin... vaimo oli ottanut hatkat ja lähtenyt toisen miehen matkaan ja tehnyt tällekin lapsen... Että sellaiseksi tämä elämä nykyisin on mennyt naapurin mielestä.

Minä vaihtelin siinä jalalta toiselle ja yritin rauhoittaa Norppaa, joka ei antaisi pysähtyä lenkeillä. Oloni oli vaikea, sillä minähän olen laittamassa miestä ulkoruokintaan... tässä käki, joka etsii seuraavaa pesää... olenkin aina halunnut olla puheiden kohteena.

@ @ @

Olen kuunnellut pari päivää Matteus Passiota, sen minkä kunnan kirjastosta lainasin ja laittomasti kopioin koneelleni siirrettäväksi iPodiinkin. Vaan tämä pöytäkoneeni on liian heikossa kunnossa hyväksyäkseen lisälaitteita. Kameraa yritin eilen, jumiin meni kerta linttuulla. Tai sitten kuvat olivat rumia.

@ @ @

Tili oli puolikkaan työn takia puolikas. Joten arvon nyt, että soitanko polttopuista vai autokorjaamolle. Autoa pitäisi huoltaa. Kosteilla keleillä käynnistäminen ei tahdo onnistua. Mutta olisi ne polttopuut talvella niin hyviä. Ja kun en edes tiedä onko tällä ihmisellä puita... voi tulla kiirus.

@ @ @

Minä se vain tiskaan astioita. Ne ei sitten lopu millään. Heittelin toissapäivänä vanhoja kahvikuppeja roskiin. Kirppiksellekään ne ei olisi kelvannut. Kaikella minun tavaroillani on tunnearvoa. Vaikea erota. Nyt kuitenkin olen tehnyt samalla suurta puhdistusta ja eronnut monesta esineestä. Joko kirpputorille tai sitten jäteastiaan.

Tässä muutama puolikas ajatus puolikkaalta ihmiseltä. Päätäkin särkee, sillä katsoin pari tuntia telkkaria erittäin vaarallisesta asennosta koska olin nostanut lattioilta tavaroita imuroidakseni lattiat.

Kellariin pitäisi mennä kaivamaan sitä tukkeutunutta likaviemäriä hiekasta, että saisin tyhjennettyä sen painesäiliön helpommin. Kääk. Ehkä huomenna tai ylihuomenna. Onneksi jomottaa päätä.