Heikosti nukuttujen öiden ja yleensä tuhtien päikkäreiden siivittämänä, minä olen nyt ihan naatti. En näet sitten mennyt nukkumaan ja yötunnit jäivät alle kuuteen. Oma vika tuo iltavalvominen. Tai niiden eilen nukuttujen päikkäreiden vika.

Kun mies tuli töistä, joutui heti saunaan. Ja koska parranajo onnistuu höylällä paremmin, oli saunomiseen tällainenkin osa varattuna. Sitten vaatteet niskaan ja syömään mustuneita vartaita. On hakusessa tuo lämpötilan säätö. Kokoamisohje kyllä löytyi, mutta minä olen vasta hiiligrillien mokkeri.

Nyt minulla onkin vapaata. Ja tekisi heittäytyä pitkäkseen. Ulkona on lempeä ilma, joskin puut heiluvat kovassa tuulessa, mutta kylmä ei ole.

Valitettavasti maha on täynnä ja päässä takoo vain ajatus telkkarin katsomisesta. Juupa juu. Yleensä luomet valuvat telkkarin ja silmien välille ja vaivun horteeseen. Ennen nukuin sen puoli tuntia, mutta nyt menee vähintään puolitoista ja se tarkoittaa mitä suurimmissa määrin isoa lovea iltayön nukkumiselle.

Sitä paitsi, minulla on likainen tukka. Se on ollut likainen jo eilen, mutta ajattelin, että huomenna. Ja nyt on saunakin viilentynyt ja maha on pyöreä kuin variksenpojalla, enkä voi aiheuttaa sokkia ruoansulatukselle menemällä suihkuun.

Huoks. Minä yritän vaikka pelata jotain. Krooh-pyyh peliä. Voi halvattu.