Kuten varmaan addiktoituneet lukijani muistavat, on puhelimenkäyttöni hieman ongelmallista.. Ei tahdo vain asioita saada hoidetuksi sitten, jos on ensin soitettava. Ei ole aikoja varattuna sen vuoksi minnekään, sinnekään minne pitäisi.

Kun yritän nyt itseäni hoitaa ja laittaa kuntoon (ei Botoxilla, eikä rasvaimulla) lähinnä hammashoitoa ajattelin, että onkohan taas jokin viisuri kohta menossa tms.

No, minä sitten soittamaan ja vastaanottoavustaja pitkän ajan jälkeen vastasi juuri kun huomasin, että jollain oli asiaa koneella. Menin siis ihan kipsiin... mutta ei kai se kauheasti epäilytä, kun ihminen ei muista omaa nimeään. Oli lähellä etten tilannut aikaa konella olijalle tilannut.

Voimain tunnossa väänsin sitten toisenkin ajanvarauksen ja ihme: Soitin numeroon, jossa voisi olla puita. Siis ihan oikeasti, kukaan ei vastannut. Ei siinä mun lapussa lue kylläkään kuin Heikki ja polttopuut sekä tietysti puhelinnumero. Guantaanamon oranssi lappu, että muistaisin sen sitten joskus hoitaa... mutta kun oli pyhä ja nyt on lauantai ja seliseli.

Noh, se siitä sitten.

Väänsin tuossa jauhelihakastiketta. Juuri kun lihat putos kuumalle pannulle, minulle tulee puhelu. Ajattelin, että sairaanhoitopiirin sosiaali-ihminen sieltä soittaa. Pelkkä numero vain näkyi...

Ja sillä mielellä vastasin. Vanhan miehen ääni esitteli että on Vehniäinen. Siis täh? Ja että olin soittanut. Nii-in. tuota, juu. Ne polttopuut. Jauhelihat paukku pannulla ja minä yritin keskittyä taas olennaiseen. Tilasin siis puita. Tuota 70 senttisiä kuusi kuutiota á 17 euroa. Muistan vielä jahkanneeni sitä, että minulla olisi peräkärrykin, mutta ei koukkua.

No, varasin ne puut. Mutta pitää nyt suunnitella huolella ja etenkin pyytää viemään se p-kärry sinne puunmyyjän pihaan. Ja katsottava, että olen mättämässä puita liiteriin. Ja ja

Mutta kun minä ennen ruoanvalmistusta ihmettelin sitä, että miksi se ekan puhelun vastaanottoavustaja toisteli sitä, mihin pitää mennä, ettei sille kadulle vaan tälle kadulle. Minä rauhottelin, että ehkä se sieltä löytyy... ja kiirehdin koneelle vastaamaan kutsuun. 

Ja kun juttutuokio oli ohi, palasin miettimään sitä osoitetta ja Torikeskusta vastapäätä. Katsoin googlella, että härrekuud meikäläinen oli tilannut lääkäriajan eri kaupungista kuin oli tarkoitus. Ei muuta kuin puhelin käteen ja perumaan aikaa ja uutta tilalle sitten halutusta kaupungista.

Että sellaista puhelinasiointia täällä.