Reuhuttiin puita majaan. Eli mökkiin. Tai tyttö reuhui. Hys-hys, mutta onneksi kerrankin näin. Hän sahasi ja kokosi sitä mukaan telineisiin. Minä jouduin luuriin. Hoitokodin johtajatar soitti ja siinä kesti kesti ja kesti. Asiat kuitenkin vaativat sen. Sen jälkeen piti soittaa pojalle, jota kiinnosti, että milloin kyyti takaisin olisi.

Minä sanoin, että vasta aloitettiin. Siis kun menin sinne liiteriin todettiin, että jos ensin kannetaan puita ja katsotaan vieläkö sitten tarvii sahata. Sitä paitsi käteni oli kipeytynyt puheluiden aikana, joten tauko oli paikallaan. Sen verran kuitenkin sekä nuoripari että tytär oli puita tehnyt, että tyydyimme siihen ja nautimme vielä parista tunnista ilman nuorta paria.

Työttömyskassa-asia ei onnistu. Ei mitenkään päin. Olisi niin helppoa sanoa, kuinka monta tuntia on ollut töissä jos se olisi noin helppoa. Minun oli käsketty ilmoittamaan tunnit uudestaan. Joten epäilläänkö minua nyt jostain vai mikä tässä mättää? Tai pitäisi ilmoittaa lisätunnit. Tuolla listalla ei ole lisätunteja kaiketi, joten WTF? Jos osaisin vääntää tunnit heidän mielensä mukaisesti.

Joten nyt vain lasken päiviä reissuun. Ja lasken tunteja työttömyyskassaa varten. En tiedä miten käy, mutta huomisessa postissa tulee sitten palkkalaskelma eli tilinauhat, jotka olen onnistuneesti survaissut jonnekin. Niistä pitäisi olla kopiot laittaa, vaan kun ei oo.

Hoitokodissa ei ole tietoa ensi vuodesta exäni osalta. Minullakaan ei ole varmaa tietoa, mutta kaipa homma jatkuu, kun ei ole käsketty kotiakaan hakemaan. Tai on minulla päätös jonka mukaan aloitettu 15.10. mutta ei kestoa ilmaisevaa mainintaa esim. sanaa toistaiseksi tai kokeiluluonteisesti vuoden loppuun, mikä oli sovittu palaverissa. Eli ihan huuhaa juttuja noi palaveritkin.

Noh, ihmettelin vielä, josko nuo miehen rahat riittävät lääkkeisiin ja muuhun mitenkään vuokran ja muun jälkeen. Hoitokodin johtaja neuvoi hakemaan toimeentuloavustusta ja asumistukea jne.

Laitoin ihan summittaisesti viestiä sossutädille, jonka oletin oleman lomalla ja ainakin kello 16 jo kotonaan. Ja kerroin, että koska erokin on vireillä, voisi hoitaa hakemukset ihan viranpuolesta.

Eikö pirulainen vastannut. Kertoi, että kyllä se päätös pitää ja voimassaolevakin on jatkossa. Ja että vahvistaa tiedon hoitokotiin. Ja että voi lähettää hakemukset minulle tai exälle. Ja tietysti mitä tietoja tarvii, löytyy vain minulta. Voi vittu, että olen vielä pitkään naimisissa exän kanssa.

Ja siitä tulikin mieleen, että mietin niin kauheasti, että otetaanko kehiin virkaholhooja ja jatkanko minä näitä juttuja. Tarvitsen tähän kyllä lisätietoa, sillä en haluaisin ketään väliin, mutta nyt tulee lisälaskua kaikesta laskutuksesta jne.

Että hyvää uutta vuotta mullekin.