Hesarin audioleikkeenä löytyy aihe: Ihmiset ihastelevat tuoretta lunta. Voi jumalan pyssyt! Ei siitä ole kuin muutama kuukausi kun lunta oli tulla ovista ja ikkunoista - ja nyt sitä ollaan kuin Liisat ihmemaassa. Joskus tuntuu, että juttuja suorastaan tehtaillaan. No, tietty peltiäkin ruttaantui ja liikenne paikoin pk-seudulla ruuhkautui, mutta sittenkin. Halooo!

Tein autokauppoja eilen. Tai no, siirrettiin viime vuonna pojan nimiin laitettu ajoneuvo takaisin minun nimiin, sillä se on ainoa menopeli ja mun käytössä. Ja mulla on ne bonukset, pojalla vain 10 säälittävää bonusta. Näkyy siis vakuutusmaksuissa. Onneksi vakuutusyhtiön täti ymmärsi yksilön yskää. Pahus vain, kun mentävä taas katsastuskonttoriin, sillä ilmoitusosa oli muka hukassa, mutta kun pojan allekirjoitusta ei siihen nyt saanut enää pienellä ajalla. En tiedä kaikki muuttuu.

Ja nyt on sitten selvinnyt sellainen asia, että aviopuoliso siirtää bonuksensa puolisolleen. Eli minulla on 140 bonusta. Eli voisin ottaa kaksi autoa käyttööni. Vaan kun ei ole. Ei kulkuhaluista autoa eikä rahaa sellaiseen. Toisaalta aivan lukossa olevaan peliin löytyi kasa A4:a, joista saattaisi jälkiasennettu varashälytin taintua. Kun ei vain olisi koko autoparka taintunut. Plääh.

Niin, minä sitä lunta vain eristeeksi talon ympärille pakkasen suojaksi.... kaamosmasennukseenko...? Tällainen valopääkö? Pimeät hetket minullakin. Valo kuin majakassa: syttyy ja sammuu.