En tiedä kuinka kertoisin sen huvin määrää, minkä nuo mun kyhäämät ilmoitukset ovat minulle tuottaneet ilmestyessään vertailtavaksi edelliseen... Että kaikki mikä vaatii näin korkeaa matikkaa, onkin minulle näin vaikeaa. Siis se, että tajuan etukäteen, ettei kannata kopioida edellisestä ja varsinkaan muutella miten sattuu ja varsinkaan jättää päivittämättä julkaisuajankohtaa, jolloin se saattaa muuttaa sen oikean alunperin vääräksi ja ja ja

Ihan vaatisi nyt keskittymistä, mutta mistä sitä saa?

@ @ @

Tänään tein loistohavainnon. Jos avustaja lähtee ennen minua, voin harhakuvitella, että mies selviää ilman avustajaa. Näin siis kävi tänään sovitusti, kun avustaja ajeli autollaan vastaan. Kotiin mennessäni saatoin heittää eteisessä kengät nurkkaan ja painua vessaan miettimään, mikä maa, mikä valuutta.

Ei mitään sympatioita avustajalle hänen isänsä tilan huononemisesta. Tai rönsyileviä juttuja. Avustajalla on hieman mielenkiintoinen tapa keskustella. Hän aloittaa juttunsa kappaleen lopusta.

"Niin minä olen ajatellut. Meinasin sitä joskus kysellä itselleni, mutten sitten innostunut. Se on työkaverilla ihan turhan panttina. Se asuu SXXlahdessa." Onneksi avustaja ei kysynyt, mitä mieltä minä olin. Sillä en ymmärtänyt mistä hän puhui.

"Sellainen juoksumatto. Miehellesi. Vaan onhan tuo kesä jo tulossa, ettei tarvitse sisällä kävellä."

Sanaton. Ei tarvinnut mitään vastata. Vaihdoin vain jalalta toiselle vaivautuneena, kun en tajunnut mistä on kyse.

Ja yhtäkkiä saattaa puhe kääntyä päiväntapahtumista sairastuneeseen isään. Ja silloinkin sellaisella lauseella, etten tiedä onko mieheni saanut jotain hoitoa... ai, isä, juu.

En minä ole kai loogisempia olentoja, mutten minä pysty avustajan ajatuksia lukemaan. Jokaisella on rajoitteensa ja olen oikeasti vielä tyytyväinen, vaikka hän näyttääkin puhuvansa takaperin. Tämähän on vain sellainen muistiharjoitus, kun on muistettava liittää loppuhuipennus -piip-kohtiin.

@ @ @

Toinen etukin löytyy siitä, ettei avustaja olisi enää täällä. Hänen autonsa on sellaisessa kohdassa etten saa autoani käännettyä paikkaan, johon en tosin tällä hetkellä laittaisikaan. Sillä siihen putoaa katolta lumi. Mutta siltikin. Minä jätän autoni alaparkkiin ja kävelen sitten sieltä.