Jos sinä olisit minä ja haluaisit päästä omaishoidosta, kun olet väsynyt kaikkeen.... niin haluaisitko sinä keskustella hoidettavan avustajan kanssa jargonia vapailla? Entä lomallasi?

Avustaja soitti kaksi kertaa, mutta koska arvelin, että lähinnä kysyy, että milloin töihin. Vaikka olen sanonut, että olen ensin viikon vapaalla ja toisen lomalla, joten häntä ei täällä tarvita. Ja ilmoitan, jos tulisi tarvetta.

Mutta kun tämä jargonilainen ei toimi kuin minä. Kirjoittaisi ylös, kun ei kerran muista. Tai uskoisi sitten sitä mitä on kirjoittanut. Tai ei keksisi uusia versioita kirjoituksistaan tai minun kirjoittamistani.

Laitoin txt-viestin, että sähköpostissa työlistaa. Ja etten välitä keskustella lomallani työasioista.

Sain äsken sähköpostia:

selvä, anteeksi ku kyselen.mut jatkuuko työt,haluaisin jatkaa vielä.

Minä siihen, että enkös minä nyt sitä työlistaa laittanut?

Mielenkiintoista, jos on tiedossa jo avustajalla, jos olen sanonut lopetuksesta sossuun, tokelle, työkaveri (erittäin luotettava, jonka kanssa arveltiin leviämisnopeutta töissä) ja kaveri (et kai pirulainen ole kertonut.... siis lukee tätä blogia) ja eräälle kyläläiselle, joka taistelee rannikkosotaa. Ihan vain näyttääkseni, että kohta löytyy muutakin puhuttavaa... ja tiesi ettei ollut yleisesti tiedossa.

Joten mistä tämä nyt voisi muusta johtua? Siis avustajan viesti... no, eipähän tarvitse miettiä, miten kertoa. Tosin nyt sitten saa tarjota rytmihäiriöiselle avustajalle työsuhdebeetasalpaajaa. Tiedän, että tämä työpaikka on lottovoitto avustajalle. 

Eli jään tässä seuraamaan tilannetta. Varsinkin kun sossusta ei kuulu mitään. Hiljaista on sillä tehtaalla, vaikka varmaan on kysyttäessä työntuiskeessa. Ja minä olen jossain tuiskeessa kohta...